U

کاهش آمار پرونده‌های مسن با تشکیل کمیته رفع اطاله دادرسی
تشکیل «کمیته رفع اطاله دادرسی» و کاهش آمار پرونده‌های مسن و معوق؛ این یکی از رئوس برنامه‌های دادستانی تهران در سال جاری است که در جلسه توجیهی برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ دادسرای عمومی و انقلاب تهران، از سوی دادستان تهران مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش استیناف– تشکیل «کمیته رفع اطاله دادرسی» و کاهش آمار پرونده‌های مسن و معوق؛ این یکی از رئوس برنامه‌های دادستانی تهران در سال جاری است که در جلسه توجیهی برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ دادسرای عمومی و انقلاب تهران، از سوی دادستان تهران مورد تاکید قرار گرفت.
علی‌ایحال، با توجه به تدابیر و تمهیدات صورت گرفته، همچنین باتوجه به تاکیداتی که حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در بازدید اخیر خود از دادگستری شهر قدس داشتند، باید منتظر کاهش و تقلیل هر چه بیشتر فرآیند و زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی باشیم؛ امری که البته تحقق صدردصدی آن، در گروی مساعدت دولت نیز می‌باشد.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.