U

نحوه عزل وکیل بلاعزل
در صورتیکه حق ضم وکیل (اضافه کردن وکیل جدید در مورد همان موضوع) از موکل سلب نشده باشد؛ می توانید با مراجعه به دفترخانه اقدام به ضم وکیل (انتصاب وکیل جدید برای همان موضوع) در چارچوب بخشنامه و مقررات ثبتی بنمایید.
با سلام من وبرادرم از طرف مادرم که سال 92 فوت کردن اموالی ارث میبریم که یکی از آنها یک چهارم مغازه ای هست که پدرم قبل از فوت ایشان به نامشان زده است.
به همین خاطر من و برادرم به پدر وکالت داده ایم که اگر ایشان صلاح دانستند برای خود سند بزنند و پدرم با این وکالت قسمتی از کارخانه ای که از پدر بزرگم به مادرم ارث می رسد را به نام دایی بزرگم وکالت بلاعزل داده اند.
البته با رضایت و اطلاع خودمان. حالا سر پرداخت سهم مادرم از کارخانه به مشکل خورده ایم و دایی ها زدن زیرش.
البته به خاطر پرداخت نشدن مالیات ارث نتوانسته اند سند بزنند. آیا می شود وکالت بلاعزل را باطل کرد؟ ما برای گرفتن سهم ارث کارخانه باید چه کار کنیم؟
پاسخ وکیل آنلاین: با توجه به ماهیت وکالت بلاعزل امکان عزل ایشان نمی باشد؛
اما در صورتیکه حق ضم وکیل (اضافه کردن وکیل جدید در مورد همان موضوع) از موکل سلب نشده باشد؛ می توانید با مراجعه به دفترخانه اقدام به ضم وکیل (انتصاب وکیل جدید برای همان موضوع) در چارچوب بخشنامه و مقررات ثبتی بنمایید.
در اینصورت دایی شما صرفاً به همراه آن وکیلِ جدید می تواند اقدام به تنظیم سند رسمی به نام خود کند.
از طرفی می توانید اقدام به مطالبه ثمن نمایید و در صورت امتناع اقدام به طرح دعوی به طرفیت منتقل الیه نمایید.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.