U

وکیل باید حساب مدت وکالت خود را به موکل بدهد
وکیل باید حساب مدت وکالت خود را بموکل بدهد و آنچه را که بجای او دریافت کرده است به او رد کند.
به گزارش استیناف- وکیل باید حساب مدت وکالت خود را بموکل بدهد و آنچه را که بجای او دریافت کرده است به او رد کند.
با سلام
من بدلیل مشکل مالی و دو فرزند معلول و دریافتی کمکی مالی 30-40 میلیونی از شخصی که بوسطه یکی از اشنا ها بهم معرفی شد ( البته بابت این کمک مالی سفته 10میلیون و رسید برگه A4 هردو اثر انگشت و امضا سفید ) ازم گرفت منم گرفتار و نابود با پیشنهاد و وعده هاش که من نفوذ دارم اشنا دارم پول خرج میکنم زود نتیجه می گیرم با اعسار و .. تو به نتیجه نمیرسی و بابد بعنوان شخص سوم اقدام کند قبول کردم ان زمان بدلیل کمک ان شخص برا من بسیار محترم و معتبر و قابل قبول شد . من هم در یک پرونده کلاهبرداری مطالبه طلبی داشتم شامل چند فقره چک و سند زمین بابت پشتوانه ، ولی بدلیل مشکلات مالی و اعسار در شهرستان و… به این شخص طی دوفقره 1- وکالت کاری بلاعزل 2 وکالت کلیه پرودنده ها تا جایی که پیش رفته بود بادرج شماره پرونده و دادگاه به ایشان واگذارکردم جهت پیگیری ، همچنین کلیه چکها را با پشت نویسی واگذار کردم به ایشان اصل سند زمین به ایشان دادم .
ایشون اقدام کردم محکوم کرد و با جلب طرف حدود 50 هعکتار زمین به نامش شد ، الان هرچی زنگ میزنم پیگیرم جواب نمیده میگه صبر کن بفروشم پول سهم تو را میدم . حتی میگم قرار بود توافق و قرارداد بنویسیم شاید من یا شما فوت کردیم تکلیف چیست من بدهکارمردمم بابت این طلب پرونده مالی تو دادگستری دارم 2تا بچه معلولم دارم سربالا جواب میده تهدید هم میکنه _ قرار و توافق این بود پیگیری و اقدام لازم حقوقی و .و بشه هزینه ها با ایشون نتیجه 50-50 باشه الان موندم چیکار کنم جواب نمیده میپیچونه سرکار میزاره.
پاسخ کارشناس: پرسش کننده محترم بدون آگاهی از جرئیات و رویت اسناد و مدارک نمی توان پاسخی ارائه داد. اما توجه شما را به برخی از مواد قانون مدنی جلب می نماییم:
مطابق ماده ۶۶۶  قانون مدنی، هرگاه از تقصیر وکیل خسارتی بموکل متوجه شود که عرفاً وکیل مسبب آن محسوب میگردد مسئول خواهد بود.
مطابق ماده ۶۶۷ قانون مدنی، وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات نماید و از آنچه که موکل بالصراحه باو اختیار داده یا بر حسب‌ قرائن و عرف و عادت داخل اختیار او است تجاوز نکند.
مطابق ماده ۶۶۸ قانون مدنی، وکیل باید حساب مدت وکالت خود را بموکل بدهد و آنچه را که بجای او دریافت کرده است باو رد کند.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.