U

نظریه تفسیری هیات مدیره کانون مرکز در خصوص مصوبه ممنوعیت شرکت کارآموزان در آزمون وکالت
هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز برای مصوبه «ممنوعیت شرکت کارآموزان در آزمون وکالت ۱۴۰۰» که با اعتراض کارآموزان همراه شد، نظریه تفسیری صادر کرد.

انتشارات استیناف  هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز برای مصوبه «ممنوعیت شرکت کارآموزان در آزمون وکالت ۱۴۰۰» که با اعتراض کارآموزان همراه شد، نظریه تفسیری صادر کرد.

به گزارش اختبار بر اساس این نظریه تفسیری شرکت کارآموزان در آزمون وکالت صرفا به منظور تغییر محل اشتغال  ممنوع می باشد ولی کارآموزان می‌توانند در آزمون وکالت دادگستری سال ۱۴۰۰ شرکت کنند و در صورت قبولی می بایست پیش از نام‌نویسی در کانون وکلای دادگستری مرکز، از کارآموزی قبلی انصراف داده و دوره کامل کارآموزی جدید را سپری کنند.

متن کامل نظریه به شرح زیر است:

نظریه تفسیری مصوبه ممنوعیت شرکت کارآموزان در آزمون وکالت ۱۴۰۰

اعضای هیأت‌ مدیره پس از بحث و تبادل نظر دربارۀ مصوبۀ مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ پیرامون شرکت مجدد کارآموزان وکالت عضو کانون دادگستری مرکز نظر تفسیری خود را به این شرح اعلام کردند که منظور از مصوبۀ پیش‌گفته صرفاً در خصوص منع شرکت مجدد کارآموزان جهت تغییر محل اشتغال بوده و بنابراین کارآموزان می‌توانند در آزمون جذب کارآموز وکالت دادگستری سال ۱۴۰۰ شرکت و در صورت قبولی و پیش از نام‌نویسی در کانون وکلای دادگستری مرکز، از کارآموزی قبلی انصراف و سپس مبادرت به طی دورۀ کامل کارآموزی در راستای قبولی جدید فرمایند.

گفتنی است هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز قبلا در جلسه روز ۱۲ مرداد خود با شرکت مجدد کارآموزان در آزمون وکالت ۱۴۰۰ مخالفت کرده بود،‌ تصمیمی که باعث اعتراض و گلایه این گروه از کارآموزان شد.

نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.