U

ممنوعیت تبلیغات بدون مجوز برای پزشکان
تبلیغات بدون مجوز برای پزشکان ممنوع است.
به گزارش استیناف- حسین کرمانپور در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که آیا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و تبلیغات اینستاگرامی که توسط پزشکان انجام می‌شود، نیاز به مجوز دارد؟، گفت: صفحه‌های اینستاگرامی که شخصی است و در آن‌ها در مورد درمان صحبت می‌شود و تبلیغ خاصی نیست، احتیاج به مجوز ندارد.
وی افزود:، اما پزشکان بخواهند در صفحه اینستاگرام تجهیزات خاصی را تبلیغ کنند و یا آدرس مطب خود را بدهند حتما باید از نظام پزشکی مجوز بگیرند که بتوان این صفحه‌ها را رصد کرد و در تصویری خلاف مقررات تصویری منتشر نشود و این موضوع اعلام شده است.
مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به اینکه به طور تبلیغات از طریق تابلو‌های شهری و … برای جامعه پزشکی ممنوع است، اظهار کرد: برای تبلیغات در فضای مجازی سازمان نظام پزشکی برنامه ریزی کرده است که پزشکان به معاونت نظارت نظام پزشکی‌های سراسر کشور مراجعه و درخواست خود را مطرح کنند.
وی بابیان اینکه پزشکان جواب درخواست خود در این خصوص را طی ۱۵ روز دریافت می‌کنند و اگر اشکالات کنند، مجوز می‌گیرند، در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی توضیح داد: پزشکان برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی هم باید از سازمان نظام پزشکی مجوز بگیرند و چنانچه بدون مجوز این قدام را انجام دهند، خلاف است.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.