U

مجازات شخصی که یکصد کیلوگرم هرویین را با قصد ارسال به خارج از کشور حمل یا نگهداري کرده
شخصی که پس از لازم الاجرا شدن ماده 45 الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر با عدم احراز قصد توزیع یا فروش در داخل کشور، مرتکب حمل یکصد کیلوگرم هروئین شده، مشمول مجازات اعدام است. 
به گزارش استینافشخصی که پس از لازم الاجرا شدن ماده 45 الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر با عدم احراز قصد توزیع یا فروش در داخل کشور، مرتکب حمل یکصد کیلوگرم هروئین شده، مشمول مجازات اعدام است.
مجازات شخصی که یکصد کیلوگرم هرویین را با قصد ارسال به خارج از کشور حمل یا نگهداري کرده است در صورتی که تاریخ ارتکاب جرم بعد از لازم الاجرا شدن ماده 45 الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 1396 باشد چیست؟ ( با توجه به قسمت ذیل تبصرهي ماده هشت قانون مزبور و ماده 45 الحاقی فوق)
مطابق نظریه مشورتی شماره 7/99/607 مورخ 1399/05/20 اداره حقوقی قوه قضاییه: 
با عنایت به اطلاق عبارت «مرتکبان جرایمی که در این قانون داراي مجازات اعدام یا حبس ابد هستند» مذکور در صدر ماده واحده الحاقی یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 12/7/1396 که شامل مرتکبان جرم موضوع قسمت اخیر تبصره یک ماده 8 قانون مبارزه با مواد مخدر 1367 با اصلاحات و الحاقات بعدي میگردد و لحاظ تحقق نصاب (میزان مواد مخدر و روانگردان) موضوع بند «ت» ماده واحده یاد شده، در فرض سؤال، شخصی که پس از لازم الاجرا شدن ماده 45 الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 12/7/1396 با عدم احراز قصد توزیع یا فروش در داخل کشور، مرتکب حمل یکصد کیلوگرم هروئین شده است؛ مشمول مجازات اعدام و ضبط اموال ناشی از مواد مخدر یا روانگردان مذکور در صدر ماده واحده یاد شده است.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.