U

زمان نهایی برگزاری آزمون دکتری
آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۹ روز پنج شنبه ۹ مرداد و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ مردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد. 
به گزارش استیناف– بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و براساس ابلاغیه روز ۲۳ تیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۹ روز پنج شنبه ۹ مرداد و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ مردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد. 
بر این اساس، سایر آزمون‌ها شامل آزمون سراسری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی فنی و حرفه ای طبق برنامه زمانی قبلی اعلام شده برگزار خواهند شد.
پیش از این قرار بود آزمون دکتری ۹۹ روز پنج‌شنبه این هفته ۲۶ تیر ماه و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته روزهای پنج‌شنبه ۲ مرداد و جمعه ۳ مرداد برگزار شود که در جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا به دلیل شیوع کرونا ویروس این زمان لغو شد.
کنکور سراسری نیز روزهای پنج‌شنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد، آزمون فنی و حرفه‌ای جمعه ۱۴ شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته نیز جمعه ۱۴ شهریور برگزار می‌شود.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.