U

زمان برگزاری آزمون وکالت 99
آزمون وکالت در سال جاری در تاریخ 28 آذر ماه 99 برگزار خواهد شد. 
به گزارش استیناف– تا سال های گذشته مجری برگزاری آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ایران بوده است؛ ولی از سال 97 سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت برگزاری این آزمون را بر عهده گرفت، بنابراین اخبار مربوط به این آزمون الزاما از طریق سایت سنجش پیگیری می شود. این آزمون در سال جاری در تاریخ 28 آذر ماه 99 برگزار خواهد شد. 
داوطلبان می توانند پس از ثبت نام آزمون وکالت از طریق سایت مربوطه، پرداخت هزینه آزمون و ارسال مدارک ثبت نام برای شرکت در آزمون وکالت دادگستری در موعد مقرر آماده شوند. متقاضیان می بایست پس از مطالعه منابع آزمون وکالت آمادگی لازم رو برای شرکت در این آزمون کسب کنند تا بتوانند به کسب حدنصاب نمره علمی نائل شوند و بر آن اساس دوره کار آموزی خود را آغاز کرده و پروانه وکالت خود را دریافت کنند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت 99

داوطلبان می بایست با در دست داشتن کارت ورود به جلسه آزمون وکالت سر جلسه آزمون حاضر شوند که این کارت، چند روز قبل از برگزاری آزمون،به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش قابل دسترس است. آدرس دقیق محل برگزاری آزمون نیز بر روی کارت ورود به جلسه درج خواهد شد. لازم به ذکر است، ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانون های وکالت در آزمون وکالت ممنوع می باشد و در صورت شرکت در آزمون و کسب قبولی، پذیرش آن ها لغو خواهد شد.
به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر در روز برگزاری آزمون الزامی می باشد و داوطلبانی که فاقد یکی از مدارک فوق باشند، مجاز به حضور در حوزه امتحانی نخواهند بود بنابراین باید با مراجعه به سامانه اینترنتی sanjesh.org برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایید. لینک دریافت کارت ورود به جلسه 2 الی 3 روز قبل از روز برگزاری آزمون در سایت قرار داده می شود که باید یک نسخه پرینت شده از آن تهیه کنید. در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را در دسترس ندارید، باید به باجه های رفع نقص سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید و شماره پرونده یا کد پیگیری ثبت نام خود را دریافت و سپس اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود کنید.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.