U

دیون مؤجل متوفی بعد از فوت حال می شود حتی اگر پرداخت اقساطی محکوم به باشد
دیون مؤجل متوفی بعد از فوت حال میشود؛ این امر شامل پرداخت اقساطی محکوم به نیز می شود که در اجراي گزارش اصلاحی و توافق با محکوم له از جانب محکوم علیه متوفی پرداخت می شده است.
به گزارش استینافدیون مؤجل متوفی بعد از فوت حال می شود؛ این امر شامل پرداخت اقساطی محکوم به نیز می شود که در اجراي گزارش اصلاحی و توافق با محکوم له از جانب محکوم علیه متوفی پرداخت می شده است.
با عنایت به ماده 184 قانون آیین دادرسی دادگاه هاي عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 و ماده 231 قانون امور حسبی مصوب 1319 در صورتی که محکوم علیه مطابق گزارش اصلاحی متعهد به پرداخت محکوم به از قرار ماهیانه مبلغ ده میلیون ریال شود آیا با فوت وي تمامی اقساط موجل حال می شود؟
مطابق نظریه مشورتی شماره 7/99/92 مورخ 1399/05/05 اداره حقوقی قوه قضاییه
با توجه به اطلاق ماده 231 قانون امور حسبی مصوب 1319، دیون مؤجل متوفی بعد از فوت حال می شود؛ این امر شامل پرداخت اقساطی محکوم به نیز می شود که در اجراي گزارش اصلاحی و توافق با محکوم له از جانب محکوم علیه متوفی پرداخت می شده است.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.