U

تظاهر به امر وکالت و یا مداخله در وکالت جرم است/انجام وکالت در زمان تعلیق پروانه یا انفصال موقت غیرمجاز است
دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه از جرم بودن تظاهر به امر وکالت و یا مداخله در وکالت خبر داد و گفت: عده‌ای از این افراد کسانی هستند که وکیل دادگستری‌اند، اما به‌دلیلی پروانه آن‌ها تعلیق شده و یا در انفصال موقت به‌سر می‌برند.
 انتشارات استیناف؛ کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه  از جرم بودن تظاهر به امر وکالت و یا مداخله در وکالت خبر داد و اظهار کرد: در ماده ۵۵ قانون وکالت، تظاهر به وکالت و یا مداخله در امر وکالت جرم محسوب شده و کیفر آن از یک تا شش ماه حبس است.

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کسانی که مرتکب این جرم می‌شوند، معمولا از دو دسته از افراد هستند؛ دسته اول، کسانی هستند که وکیل دادگستری‌اند، اما به‌دلیلی پروانه آن‌ها تعلیق شده و یا در انفصال موقت به‌سر می‌برند. عده دیگر، اشخاصی هستند که اساسا وکیل محسوب نمی‌شوند و پروانه وکالت ندارند و در امر وکالت مداخله و یا تظاهر به امر وکالت می‌کنند.

وی تصریح کرد: دسته دوم، معمولا افرادی هستند که یا از طریق موسسات غیرمجاز ورود می‌کنند و یا اینکه خود را وکیل دادگستری معرفی می‌کنند.
رئوف در پایان بر اینکه تظاهر به امر وکالت و یا مداخله در امر وکالت جرم محسوب می‌شود و دارای جنبه عمومی است، تاکید کرد.
انتهای پیام/
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.