U

بازدید دادستان کل کشور از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد
دادستان کل کشور در جریان بازدید از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به لزوم توجه به ارتقاء آگاهی‌های عمومی گفت: بسیار مهم است که مسائل و مفاهیم حقوقی به زبان ساده برای مردم بازگو شده تا موثر واقع شود.
 انتشارات استیناف– حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور در جریان بازدید از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از فعالیت‌های در دست اقدام تقدیر و برلزوم استمرار اینگونه اقدامات تاکید کرد.

دادستان کل کشور با تقدیر از فعالیت‌های در دست اقدام در زمینه دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرایم گفت: در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی همواره بر تسهیل امور مراجعان محترم در چارچوب قوانین و مقررات تاکید شده و در این زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین می‌تواند بسیار اثربخش باشد و در مشهد نمونه‌های خوبی از اینگونه اقدامات قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به لزوم توجه به ارتقاء آگاهی‌های عمومی گفت: بسیار مهم است که مسائل و مفاهیم حقوقی به زبان ساده برای مردم بازگو شده تا موثر واقع شود و در این زمینه رسانه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به روایات متعدد در زمینه اهمیت خدمت به مردم گفت: کار برای مردم با نیت الهی دارای آثار و برکات معنوی فراوانی است که باید سرلوحه فعالیت‌های مسولان قرار گیرد.

دادستان کل کشور با اشاره به جایگاه نظارتی دستگاه قضا در زمینه حسن اجرای قانون افزود: مدیران از انجام هرگونه اقدامی که موجب تحمیل هزینه به بیت‌المال می‌شود، باید جدا پرهیز کرده و به‌دنبال تسهیل امور مردم باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به لزوم استمرار حرکت تحولی در دستگاه قضایی گفت: تلاش زیادی در این راستا ازجمله در زمینه الکترونیکی کردن فرایند‌های دادرسی درحال انجام است و کار‌های ارزشمندی در این بخش در حال اجراست؛ بر این اساس واحد‌های قضایی باید نسبت به هم افزایی و انتقال تجربیات نوآورانه و مبتکرانه خود اقدام کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: کار‌ها باید با انگیزه بالا و مسئولانه پیگیری و به انجام برسد تا شاهد حل مشکلات باشیم و در این زمینه به نیروی انسانی باید به مثابه یکی از مهم‌ترین ارکان تحول و تعالی سازمانی نگریسته شود و دستگاه قضایی از این منظر در بردارنده سرمایه انسانی بسیار ارزشمندی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات باید متناسب با نیاز‌های روز انجام شود که شاهد فعالیت‌های تحولی خوبی در مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به‌ویژه در زمینه دفاع از حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرایم، توجه به اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب مانند زنان، کودکان و حفظ حقوق بیت‌المال در حال انجام است.

انتهای پیام/

نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.