U

افتتاح کلینیک معاضدت حقوق شهروندی در محل کانون وکلای دادگستری مرکز
کلینیک معاضدت حقوق شهروندی در محل کانون وکلای دادگستری مرکز با حضور معاون حقوقی قوه قضاییه، رییس حوزه ریاست دادگستری استان تهران و رییس کانون وکلای دادگستری مرکز افتتاح شد.
 به گزارش استیناف– کلینیک معاضدت حقوق شهروندی در محل کانون وکلای دادگستری مرکز با حضور معاون حقوقی قوه قضاییه، رییس حوزه ریاست دادگستری استان تهران و رییس کانون وکلای دادگستری مرکز افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه در این آیین اظهار کرد: تأسیس کلینیک تخصصی حقوق شهروندی که در قالب کلینیک معاضدت حقوقی شهروندی صورت گرفت، اقدام مبارکی نسبت به افراد در معرض خطر که قانون از وضعیت آن ها به عنوان وضعیت مخاطره انگیز یاد می کند، محسوب می شود.

معاون حقوقی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این کلینیک می تواند در خصوص منع خشونت خانگی کمک کند. اقدامات مفیدی در کانون وکلا صورت گرفته و نظام قضایی در زمینه حمایت از حقوق کودکان و زنان بزه دیده فعالیت های زیادی انجام داده است.

حسن زاده، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران و رییس حوزه ریاست دادگستری استان تهران نیز در این آیین اظهار کرد: کلینیک های معاضدتی که بیرون از واحدهای قضایی تشکیل می شود کارشان لبریز از خدمتی ناب که بدون هیچ چشم داشتی صورت می پذیرد، است و این اقدامات باعث اعتلای دستگاه قضایی می شود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: دادگستری استان تهران با تمام توان در خدمت نهاد وکالت هست و از این حیث در خصوص تشکیل مکان هایی برای معاضدت قضایی و حفظ شأن قضات برنامه هایی در دست اقدام است.

جلیل مالکی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری در طول صد سال حیات خود بی‌وقفه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را در اختیار کمک معاضدتی به افراد اختصاص داده و‌ کانون وکلا پا به پای افزایش و مشکلات مردم خدمات خود را گسترش داده است.

وی افزود: خوشحالیم که امروز در کنار کمک‌های معاضدتی که در طول صد سال ارائه شده، امروز فصل جدیدی در ارائه خدمات معاضدتی کانون وکلای دادگستری مرکز تحت عنوان کلینیک معاضدت حقوق شهروندی آغاز می‌شود.

نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.