U

استرداد لاشه چک
چنانچه رای صادره مبنی بر بی حقی دارنده باشد اما تاکنون چک به شما رد نگردیده است، می توانید به استناد رای مذکور نسبت به استرداد لاشه چک اقدام نمایید.
به گزارش استیناف-چنانچه رای صادره مبنی بر بی حقی دارنده باشد اما تاکنون چک به شما رد نگردیده است، می توانید به استناد رای مذکور نسبت به استرداد لاشه چک اقدام نمایید.
سلام و عرض ادب! سئوال: دست یک فردی مبلغ 90میلیون تومان چک داشتم. چک برگشت خورد و اجرایی شد و در جلسه دادگاه با مدارکی که ارائه نمودم، رأی به نفع بنده صادر شد. اما طرف، هنوز چک بنده را تحویل نداده است. چگونه می توانم از طریق حقوقی و قضایی چکم را تحویل بگیرم؟ آیا اظهارنامه باید بنویسم یا راه دیگری دارد؟ باتشکر
پاسخ کارشناس: پرسش کننده محترم چنانچه رای صادره مبنی بر بی حقی و عدم استحقاق دارنده نسبت به وصول مبلغ چک مذکور می باشد و رای مذکور نیز قطعیت یافته اما تاکنون چک به شما رد نگردیده است، می توانید به استناد رای مذکور نسبت به استرداد لاشه چک اقدام نمایید.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.