U

نحوه تخصیص پلاک به مالکین مشاعی خودرو
در صورتی که بین مالکان مشاعی خودرو در خصوص تخصیص پلاك اختصاصی توافق نباشد، امکان اختصاص پلاك به نام یکی از آنها وجود نخواهد داشت.
به گزارش استینافدر صورتی که بین مالکان مشاعی خودرو در خصوص تخصیص پلاك اختصاصی توافق نباشد، امکان اختصاص پلاك به نام یکی از آنها وجود نخواهد داشت.
حکم الزام به تنظیم سند رسمی خودرویی براي دو نفر از خواهان ها هر یک به میزان سه دانگ صادر میشود. در مرحله اجراي حکم جهت تعویض پلاك سیستم شماره گذاري به گونهاي است که شماره پلاك خودرو صرفا به یک شخص قابل اختصاص است. در صورتی که بین محکوم لها در این خصوص توافق حاصل نشود، تکلیف واحد اجراي احکام چیست؟
بازگشت به استعلام شماره 98/10/دفتر کل مورخ 19/05/1398 به شماره ثبت وارده 897 مورخ 28/05/1398 ،نظریه مشورتی این اداره کل به شرح زیر اعلام می گردد:
در فرض استعلام که حکمی مبنی بر الزام و تنظیم سند رسمی خودرو براي دو نفر خواهان هر یک به میزان سه دانگ صادر شده است، اما در سیستم شماره گذاري، شماره پلاك خودرو صرفاً براي یک شخص تخصیص پیدا می کند، مستفاد از مواد 576 و 581 قانون و ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389 و تبصره ماده 3 آییننامه اجرایی قانون اخیرالذکر مصوب 1391 در صورتی که بین مالکان مشاعی خودرو در خصوص تخصیص پلاك اختصاصی توافق نباشد، امکان اختصاص پلاك به نام یکی از آنها وجود نخواهد داشت و لذا در فرض سؤال دایره اجراي احکام مدنی در صورت عدم توافق محکوملهها مواجه با تکلیفی نمی باشد.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.