U

میزان سهم الارث زوجه از اموال زوج
زوجه سابقاً صرفاً از قیمت ابنیه و اشجار و ‌عرصه غیر منقول سهم‌ داشت، لکن در حال حاضر از قیمت عین غیر منقول نیز سهم‌ میبرد.
به گزارش استیناف– سلام وقت بخیر اگر حدود 30 سال قبل تا به امروز اکثر اموال مرحوم طبق توافق نامه مکتوب که طبق ان به همسر چیزی تعلق نمیگیرد بین فرزندان همسر اول فوت شده و فرزندان همسر دوم که در قید حیاط است تقسیم شده باشد آیا در زمان حال و برای تقسیم اندک باقیمانده اموال فرزندان همسر دوم می توانند منکر توافق نامه شوند و سهم الارث مادر خود را نیز طلب کنند باتوجه به اینکه قانون در سال 88 تصویب شده است و قانون شامل گذشته نمی شود؟
پاسخ وکیل آنلاین:
تنها تغییری که در میزان سهم الارث زوجه حادث شده. اینکه زوجه سابقاً صرفاً از قیمت ابنیه و اشجار و ‌عرصه غیر منقول سهم‌ داشت، لکن در حال حاضر از قیمت عین غیر منقول نیز سهم‌ می برد. فلذا چنانچه تقسیمی صورت گرفته باشد که در آن سهم زوجه رعایت نشده باشد اصولاً تقسیمی صورت نگرفته به شرط انکه زوجه ذیل تقسیم را امضا نکرده باشد به عبارتی چنانچه زوجه ذیل تفسیمی را که در ان هیچ سهمی برای وی لحاظ نشده امضا کرده باشد، حقی برای وی یا وراث‌ قانونی وی متصور نیست.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.