U

مقرره پرداخت پاداش درآمدی به کارکنان شهرداری ابطال شد
با شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای اسلامی شهر مشهد و درخواست ابطال مصوبات این شورا در خصوص پرداخت پاداش ویژه درآمدی به کارکنان شهرداری مشهد، موضوع در دستور کار هیات عمومی دیوان عدالت اداری قرار گرفت.
به گزارش استیناف–  با شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای اسلامی شهر مشهد و درخواست ابطال مصوبات این شورا در خصوص پرداخت پاداش ویژه درآمدی به کارکنان شهرداری مشهد، موضوع در دستور کار هیات عمومی دیوان عدالت اداری قرار گرفت.

پس از بحث و بررسی در این مورد رای به ابطال مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد با شماره‌های ۵/۹۶/۱۹۶۴۶/ش مورخ ۹۶/۱۱/۱۷ و ۵/۹۷/۸۴۶۵/ش مورخ ۹۷/۵/۲۳ و ۵/۹۷/۲۳۰۰۰/ش مورخ ۹۷/۱۲/۲۶ با موضوع پرداخت پاداش ویژه درآمدی به آن دسته از کارکنانی که در تحقق بهینه درآمد‌های عمومی موثر بوده اند، داد.

گفتنی است در مصوبه مذکور آمده است که، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به منظور ایجاد انگیزه در آن دسته از کارکنانی که در تحقق بهینه درآمد‌های عمومی پیش بینی شده در اصلاح بودجه سال جاری شهرداری و همچنین مدیریت هزینه‌های ریالی، موثر بوده اند، پاداش ویژه‌ای معادل یک درصد از کل درآمد‌های مذکور را در سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۶ (به استثنای کمک‌های دولت و سازمان‌های دولتی) به کارکنان مزبور پرداخت نماید.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.