U

مغازه و سرقفلی جزء وسایل و ابزار کار تلقی نمی شود
مغازه و سرقفلی جزء وسایل و ابزار کار تلقی نمی شود و با توجه به اصل وجوب اداي دین، مغازه و سرقفلی جزء مستثنیات دین تلقی نمی گردد.
به گزارش استیناف– با توجه به بند «هـ» ماده 24 قانون نحوه اجراي محکومیتهاي مالی مصوب 1394 آیا امکان کسب و کار مانند مغازه آرایشگري و یا مغازه تعمیر خودرو جزو مستثنیات دین است یا فقط ابراز و وسایل کاربردي امرار معاش جزو مستثنیات دین است و فضاي فیزیکی محل کسب و مال غیر منقول که در مالکیت محکوم علیه است و ابزار کار در آنجاست از شمول عنوان مستثنیات دین خارج است.
نظریه اداره حقوقی قوه قضائیه به شرح ذیل است:
بند «هـ» ماده 24 قانون نحوه اجراي محکومیتهاي مالی مصوب 1394 ،وسایل و ابزار کار کسبه، پیشه وران، کشاورزان و سایر اشخاص را که براي امرار معاش ضروري آنها و افراد تحت تکفلشان لازم است، در ردیف مستثنیات دین قرار داده است، با عنایت به اینکه مغازه و سرقفلی جزء وسایل و ابزار کار تلقی نمی شود و با توجه به اصل وجوب اداي دین، مغازه و سرقفلی جزء مستثنیات دین تلقی نمی گردد.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.