U

عاقبت افزایش حق مسکن کارگران
در جلسه ۱۷ خرداد ماه شورای عالی کار قرار شد کمک هزینه مسکن کارگران از ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یابد.
به گزارش استیناف به نقل از میزان– در جلسه ۱۷ خرداد ماه شورای عالی کار قرار شد کمک هزینه مسکن کارگران از ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یابد و در این راستا وزیر کار با ارسال نامه‌ای به معاون رئیس جمهور خواستار بررسی با قید دو فوریت افزایش حق مسکن کارگران شد.
حال با گذشت بیش از ۲ ماه از امضای این مصوبه در شورای عالی کار و دستور بررسی سریع آن هنوز این مصوبه به تصویب نرسیده و باید دید با تصویب این مصوبه تکلیف ماه‌های گذشته از سال که با حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی گذشت چه می‌شود.
در همین راستا فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به تاخیر در تصویب افزایش حق مسکن کارگران گفت: نمایندگان کارگری با توجه به طولانی شدن زمان تصویب افزایش حق مسکن کارگران به شدت برآشفته اند.
نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان خلف وعده مسئولین در مورد افزایش حق مسکن کارگران اظهار کرد: با توجه به حضور وزیران کلیدی در زمان امضای مصوبه شورای عالی کار جای سوال دارد که چرا هنوز این مصوبه به تصویب هیئت وزیران نرسیده است.
به گفته وی در شرایط فعلی و با تاکیدات مقام معظم رهبری دیگر جایی برای تعلل در تصویب افزایش حق مسکن کارگران باقی نمی‌ماند.
توفیقی با انتقاد از سکوت نمایندگان در زمینه افزایش حق مسکن کارگران تاکید کرد: انتظار می‌رفت نمایندگان مجلس پس از شروع به کار طرحی را مصوب کنند که حق مسکن نیز مانند دیگر مولفه‌های تاثیر گذار در حقوق کارگران به هیئت دولت ارجاع نشود و با تصویب شورای عالی کار قابلیت اجرا پیدا کند.
نماینده کارگران در شورای عالی کار در ادامه تاکید کرد: باتوجه به اینکه این مصوبه مربوط به دستمزد ۹۹ است باید از ابتدای سال جاری لحاظ شود.
چندی پیش حاتم شاکرمی، معاون روابط کاروزارت تعاون درخصوص علت تأخیر افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران گفته بود: موضوع تاخیر بررسی حق مسکن کارگران، لایحه اصلاح قانون مالیات‌ها بوده است و باعث تمرکز کمیسیون اقتصادی بر آن شد، اما با این حال انتظار می‌رود تا ۲۰ مرداد ماه این مصوبه در دولت طرح و به تصویب برسد.
با توجه به صحبت‌های معاون روابط کاروزارت تعاون امروز باید آخرین جلسه بررسی حق مسکن کارگران در کمیسیون اقتصادی دولت برگزار شود و پس از آن به تصویب هیئت دولت برسد.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.