U

صندوق تثبیت بازار سرمایه
صندوق تثبیت بازار سرمایه از جمله مهمترین ارکان در روز‌های رکود و فشار عرضه‌ها در بازار سرمایه بشمار می‌رود که توسط وزارت اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش استیناف– صندوق تثبیت بازار سرمایه از جمله مهمترین ارکان در روز‌های رکود و فشار عرضه‌ها در بازار سرمایه بشمار می‌رود که توسط وزارت اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته و برای اصلاح چهار بند اساسنامه به کمیسیون اقتصاد هیات دولت ارسال شده است.
این صندوق در راستای اجرای ماده ۲۸ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی و با هدف تثبیت، کنترل و کاهش مخاطرات سامانه‌ای یا فرا دستگاهی، حفظ شرایط رقابت منصفانه، جلوگیری از ایجاد و تداوم ترس فراگیر در زمان وقوع بحران‌های مالی و اقتصادی و اجرای سیاست‌های عمومی و حاکمیتی در بازار سرمایه، جلب اطمینان سرمایه‌گذاران خرد برای تداوم فعالیت در این بازار تشکیل شده و هم‌اکنون در حال فعالیت است.
لازم به ذکر است که موضوع فعالیت این صندوق، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت شده نزد سازمان بورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اخذ تسهیلات، خرید و فروش دارایی‌های مالی و سپرده‌گذاری است.
گفتنی است این صندوق در راستای تحقق اهداف نیازمند استفاده از ابزار‌های جدید مالی از جمله ابزار‌های مالی مشتقه سهام و اوراق بدهی دولتی است.
هیات امنای این صندوق از وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و رییس سازمان بورس تشکیل شده است که ریاست آن برعهده وزیر اقتصاد بوده و دبیر هیات امنای صندوق آن رییس سازمان بورس است.

منبع: میزان

نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.