U

تبعیت مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرما از دیوان عدالت اداری
مرجع حل اختلاف کارگری و کارفرما موظف است مطابق دستور شعبه ديوان نسبت به رفع نقص يا ايرادهاي اعلامي اقدام کرده و سپس مبادرت به اتخاذ تصميم يا صدور راي نمايد.
به گزارش استیناف– مرجع حل اختلاف کارگری و کارفرما موظف است مطابق دستور شعبه ديوان نسبت به رفع نقص يا ايرادهاي اعلامي اقدام کرده و سپس مبادرت به اتخاذ تصميم يا صدور راي نمايد.
پرسش مطروح به شرح ذیل است:
من در دیوان عدالت ، به رای هیات حل اختلاف اداره کار اعتراض کرده ام اما رئیس هیات حل اختلاف می گوید حتی اگر پرونده دوباره از دیوان به اداره کار برگردد، بازهم همان رای قبلی را می دهد. 
آیا اداره کار می تواند دوباره رای اشتباه بدهد؟
اصولا در دیوان عدالت اداری چطوری به پرونده رسیدگی می کنند؟ 
پاسخ
اگر شعبه رسيدگي كننده ، در جریان رسيدگي، اشتباه يا نقصی را ملاحظه نمايد كه به اساس رای لطمه وارد نكند، آن را اصلاح نموده و رای را تایید مي نمايد .
اما چنانچه رای دارای ايراد باشد، شعبه مكلف است با ذكر ایراد ها ، پرونده را به مرجع حل اختلاف ( هیات تشخیص یا هیات حل اختلاف ) عودت دهد . 
مرجع حل اختلاف نیز موظف است تشکیل جلسه داده و پرونده را مجددا بررسی نموده و مطابق دستور شعبه ديوان نسبت به رفع نقص يا ايرادهاي اعلامي اقدام کرده و سپس مبادرت به اتخاذ تصميم يا صدور راي نمايد.
اگر کارگر یا کارفرما مجددا به این رای هم معترض باشند مجددا پرونده به همان شعبه دیوان ارجاع مي شود. 
این بار شعبه دیوان اگر تصميم و يا راي را مغاير قانون و مقررات تشخيص دهد، آن را نقض و پس از اخذ نظر مشاورين دیوان مبادرت به صدور رای ماهیتی ( ماهوی ) مي نمايد .
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.