U

اعلام مجازات‌های خاطیان پروتکل‌های بهداشتی
اگر کسی از ماسک استفاده نکند ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود، نیروی انتظامی و ناظران وظیفه دارند که مشخصات افراد را ثبت کنند و باید تا دو هفته این مبلغ را به حسابی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، واریز کنند.
به گزارش استیناف– حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز و در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: در چهلمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از همکاری‌های مردم با این ستاد در طول زمان شیوع کرونا تشکر می‌کنم و امیدواریم همه پروتکل‌های بهداشتی در زمان ایام رحلت رسول الله و امام حسن مجتبی و ثامن الحجج در پایان این هفته از سوی مردم رعایت شود و کسی هم به سمت مشهد و بقاع متبرکه برای عزاداری نرود. 
وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با کرونا تا زمانی که درمان آن کشف نشده، رعایت نکات بهداشتی است، ادامه داد:  مراعات امور بهداشتی ابلاغ شده در پیشگیری از ابتلا به این بیماری کمک کننده است.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: تحول بزرگی در تست کرونا با شرایط جدید مهیا می شود زیرا هم تولید درداخل داریم و هم صد میلیون دلار برای خرید تست های کرونا از خارج از کشور اختصاص داده شده است. 
روحانی عنوان کرد: فرد متخلف که از قرنطینه خود سرباز زند، به ازای هر باری که  تخلف کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و سامانه‌ای مشخص می‌شود و سازوکار آن تعیین شده و وزارت بهداشت امروز آن سامانه را اعلام می‌کند و اگر فرد پرداخت نکند به عنوان بدهکاری او ثبت می‌شود.  
وی اضافه کرد: اگر کسی از ماسک استفاده نکند ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود، نیروی انتظامی و ناظران وظیفه دارند که مشخصات افراد را ثبت کنند و باید تا دو هفته این مبلغ را به حسابی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، واریز کنند. نیروی انتظامی از  ابزاری که دارد استفاده می‌کند و به افراد متخلف اعلام می‌شود. این مصوبه برای تهران است و بعد ممکن است به دیگر استان‌ها نیز تسری می‌یابد.  
وی عنوان کرد: اصناف باید رعایت کنند و اگر فردی به عنوان خدمت دهنده در اصناف است، مراعات نکند جریمه می‌شود و اگر به افراد بدون ماسک خدمات بدهد جریمه می‌شود.   در مرحله اول تذکر می‌گیرد و در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و مرحله سوم یک میلیون تومان جریمه  می‌شود و در مرحله چهارم  محل خدمت او پلمپ می‌شود.  
روحانی عنوان کرد: در مترو‌ها تیم‌هایی حضوری، نیروی انتظامی و بسیج و نظار بازرسی می‌کنند و به افراد متخلف تذکر داده می‌شود. نسبت به تاکسی و اتوبوس شرایط شان با مترو متفاوت است اگر راننده تاکسی رعایت نکند ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و اگر مسافر بی ماسکی را سوار کند برای هر مسافر ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود. پلیس راهنمایی و نظار می‌توانند این موارد را ثبت می‌کنند و طبق کد‌هایی که به پلیس داده می‌شود افراد جریمه می‌شوند.  
وی عنوان کرد: در ادارات هم برای ورودی به ادارات مقرراتی مشخص شد. حراست و نگهبانی ادارات باید از ورود افرادی که ماسک ندارند، ممانعت کنند. همه مقررات برای کارمندان متخلف برای فرد نگهبان جاری است. روسای بخش‌ها و ادارات اگر به دقت به وظایف شان عمل نکنند خودشان هم مشمول این مجازات می‌شوند و حراست‌ها هم باید در این راستا مشارکت کنند و تخلفات را به قسمت مربوطه اطلاع دهند.  
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.