U

آیا فضای جلوی پارکینگ جزء مشاعات است؟
قسمت هائی از ساختمان و اراضی و متعلقات آنها که بطور مستقیم و یا غیرمستقیم مورد استفاده تمام شرکاء می باشد قسمت های مشترک محسوب می گردد و نمی توان‏ حق انحصاری بر آنها قائل شد.
به گزارش استیناف– قسمت هائی از ساختمان و اراضی و متعلقات آنها که بطور مستقیم و یا غیرمستقیم مورد استفاده تمام شرکاء می باشد قسمت های مشترک محسوب می گردد و نمی توان‏ حق انحصاری بر آنها قائل شد.
در ساختمانی با 4 واحد که کلا 1 عدد پارکینگ دارد متعلق به یک واحد میباشدو طبقات دیگر دارای انباری داخل پارکینگ می باشند و ایا این واحد که دارای پارکینگ است میتواند کل ساعات روز را یک خودروی دیگر درب پارکینگ پارک نماید و بگوید متعلق به من می باشد چون فقط من پارکینگ دارم ایا درب پارکینگ و جلوی ساختمان مشاعات نمی باشد؟
پاسخ وکیل آنلاین:
هر فردی در حدود مساحت مندرج و مشخص در سند مالکیت خود حق استفاده دارد. چه اینکه مطابق ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارمان ها قسمت هائی از بنا اختصاصی تلقی میشود که عرفاً برای استفاده انحصاری شریک ملک معین یا قائم مقام او تخصیص یافته باشد.
همچنین مطابق ماده ۲ آیین نامه مذکور، علاوه بر ثبت اراضی زیربنا و محوطه باغ ها و پارک های متعلقه برای مالکیت قسمت های اختصاصی نیز باید بطور مجزا سند مالکیت صادر شود، مشخصات کامل قسمت اختصاصی از لحاظ حدود طبقه، شماره، مساحت، قسمت های وابسته، ارزش و غیره باید در سند قید گردد. بنابراین قسمت هائی از ساختمان و اراضی و متعلقات آنها که بطور مستقیم و یا غیرمستقیم مورد استفاده تمام شرکاء می باشد قسمت های مشترک محسوب می گردد و نمی توان‏ حق انحصاری بر آنها قائل شد.
نرخ دیه سال 1402

نرخ دیه سال 1402

با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

تفاوت عبارت متهمِ فاقد پیشینه کیفری با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری

متهمِ فاقد پیشینه کیفری است با متهم فاقد پیشینه موثر کیفری است، عباراتی اند که در گواهی عدم سوء پیشینه با آنها روبرو می شویم. درحالیکه شاید در وهله اول به نظر برسد هیچ تمایزی میان این دو عبارت وجود ندارد.